Kuten kirjoitin, olen reilu 40 vuotias nainen. Käytän itsestäni nimeä Kata. Tässä blogissa tulen kutsumaan aviomiestäni nimeltä Kari. Olemme siis olleet naimisissa sellaiset 20 vuotta. Lapset opiskelevat eri paikkakunnilla. Nuorempi lapsi käy viikonloppuisin ainakin silloin tällöin kotona, mutta vanhemmalla lapsella on jo oma koti.

Liittomme alku oli ihana, ja olin aivan umpirakastunut. Hiljalleen alkoivat ongelmat. Karilla on narsistisia taipumuksia ja hän käyttää minuun henkistä väkivaltaa mollaamalla minua. Toisaalta osaa hän olla aivan ihanakin. En vaan ole osannut tehdä muutakaan kuin pysyä hänen kanssaan yhdessä kaikki nämä vuodet. Itse keskityin täysin lapsiin ja halusin olla mahdollisimman hyvä äiti.

Itsetuntoni on huono. Vuosien varrella kiloja on tullut jonkin verran. 40 vuotta täytettyäni päätin ottaa itseäni niskasta ja kiinni olen nyt laihduttanut itseni jälleen normaalipainoiseksi. En kuitenkaan koe itseäni mitenkään kauniiksi tai hyvännäköiseksi. Olen sellainen ihan tavallinen nainen.