Joku kommentoijista käski minua keskustelemaan Harrin kanssa siitä mitä hän haluaa. Olemme kyllä keskustelleet asiasta. Kyllä hänenkin ajatuksena on ollut ero, mutta ihan samalla tavalla hänen on vaikea se toteuttaa. Hänellä asuu lapsetkin vielä kotona toisin kuin minulla. Onko hänestä todella lähtemään suhteestaan? Entä paraneeko oma tilanne vaihtamalla? Olisiko järkevämpi ensin asua jonkin aikaa yksin?

Olen kovin skeptinen siihen, ettei suoraan lennosta vaihdettu suhde voi toimia. Etenkään kun kummallakin on avioliittoa takana jo 20 vuotta. Pystyykö sitä jättämään oman liittonsa taakse vai tuleeko se painolastiksi uuteen suhteeseen?

En myöskään tiedä onko minusta lähtemään omasta avioliitostani. Vaikka kuinka tiedostan, että se ei toimi. Tai tiedostan, että voin huonosti. Olen ollut niin monta vuotta alistettuna, ja nyt vasta muutaman kuukauden olen tiedostanut kuinka paha minulle on olla.